Результати ДПА здобувачів освіти 9 класу
Навчальний предмет | Клас | К-сть учнів | РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ | ||||||||||||||||
ДПА | РІК | ||||||||||||||||||
Вис. | Дост. | Сер. | Почат. | Вис. | Дост. | Сер. | Почат. | ||||||||||||
К-сть учнів | % | К-сть учнів | % | К-сть учнів | % | К-сть учнів | % | К-сть учнів | % | К-сть учнів | % | К-сть учнів | % | К-сть учнів | % | ||||
Українська мова (диктант) Уч.: Абрамович Світлана Юріївна | 9 | 5 | 2 | 40 | 2 | 40 | 1 | 20 | - | - | 1 | 20 | 2 | 40 | 2 | 40 | - | - | |
Іноземна мова (англійська) Уч.: Грек Юлія Юріївна | 9 | 5 | 1 | 20 | 1 | 20 | 3 | 60 | - | - | 1 | 20 | 1 | 20 | 3 | 60 | - | - | |
Математика Уч.: Сидорова Надія Йосипівна | 9 | 5 | 1 | 20 | 1 | 20 | 3 | 60 | - | - | 1 | 20 | - | - | 4 | 80 | - | - |
Результати ДПА здобувачів освіти 4 класу
Назва предмету | Рівні успішності у % | |||||||
Високий | Достатній | Середній | Початковий | |||||
Українська мова (українська мова та літературне читання) | 2 | 33, 3 % | 3 | 50% | 1 | 16, 7 % | - | - |
Математика | 2 | 33, 3 % | 3 | 50% | 1 | 16, 7 % | - | - |
ДПА після початкової школи проводитиметься лише з 2 предметів
Державна підсумкова атестація після четвертого класу цього року проходитиме лише з двох предметів, матиме виключно моніторинговий характер, а завдання ДПА для дітей укладатимуть самі вчителі. Про це йдеться у листі Міністерства освіти і науки України «Про організоване завершення 2017/2018 н.р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти» №1_9-66.
Так, при переході до 5-го класу діти писатимуть ДПА у формі контрольних робіт з української мови (передбачає оцінювання результатів навчання одразу з української мови та читання) і математики. Попередні роки четверокласники писали ДПА з трьох предметів, адже знання з української мови і читання перевірялися в межах двох різних контрольних робіт.
ДПА-2018 з української мови в основній школі (9 клас)
Державна підсумкова атестаціяз української мовиє обов’язковою і проводиться в письмовій формі.
Ефективною формою проведеннядержавної підсумкової атестаціїз української мови в 9 класі є диктант, текст якого укладають учителіта затверджує керівникзакладу освіти. При цьому на розсуд педагогів можуть підбиратися декілька варіантів.
Під час підготовки варто враховувати тематику текстів, орієнтовно визначену в соціокультурній змістовій лінії навчальної програми.
За обсягомтексти диктантівповинні містити 160-170 слів.
Визначаючи кількість слів, ураховують як самостійні, так і службові частини мови.
На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту.
Вид роботи й назву тексту необхідно записати на дошці.
Оформлення роботи
У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп закладу загальної середньої освіти, на ньому зазначається дата, наприклад: 01.06.2018 р. Підпис роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови за курс базової середньої освіти
учня (учениці) 9 класу
(прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)
На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту, наприклад:
Диктант
Джерело позитивних емоцій
Методика проведення диктанту традиційна, однак під час державної підсумкової атестації має певні особливості.
Спочатку вчитель читає весь текст, після чого не дає ніяких пояснень щодо його змісту, лексичного значення слів, правописних особливостей.
Після прочитання всього тексту читає перше речення, учні уважно слухають. Далі це речення диктується для запису частинами, як правило, один раз. Після того, як учні запишуть речення, учитель читає його повністю з метою перевірки. Таким чином диктується кожне речення тексту.
Учитель обов’язково вказує місцеподілу тексту на абзаци. Після запису всього тексту він читає його ще раз, роблячи більш тривалі паузи між реченнямиінадаючи змогу учням ретельно перевірити написане й виправити допущені помилки.
Текст потрібно диктувати виразно, відповідно до норм літературної вимови в такому темпі, щоб учні встигли вільно його записати.
Диктант оцінюється однією оцінкою на основі таких критеріїв:
· орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;
· повторювані помилки (в одному і тому ж слові, яке повторюється в диктанті кілька разів) вважаються однією помилкою; однотипні помилки (на одне й те саме правило), але у різних словах вважаються різними помилками;
· розрізняють "грубі" помилки й "негрубі" (винятки з усіх правил; написання великої букви в складних власних назвах; правопис прислівників, утворених від іменника з прийменниками; заміна одного розділового знака іншим; заміна українських букв російськими, випадки, коли замість одного знака поставлений інший; випадки, що вимагають розрізнення не і ні – у сполученнях не хто інший, як…; не що інше, як…; ніхто інший не…, ніщо інше не…; пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушенні їх послідовності;
· орфографічні та пунктуаційні помилки на правила, що не включено до шкільної програми, виправляють, але не враховують. Також не вважають за помилку неправильну передачу так званої авторської пунктуації;
· за наявності в диктанті більше п’яти виправлень оцінка знижується на один бал.
Нормативи оцінювання диктанту
Бали | Кількість помилок | Бали | Кількість помилок |
1 | 15-16 і більше | 7 | 4 |
2 | 13-14 | 8 | 3 |
3 | 11-12 | 9 | 1+1(негруба) |
4 | 9-10 | 10 | 1 |
5 | 7-8 | 11 | 1(негруба) |
6 | 5-6 | 12 | - |
Складено на підставі орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 9 класу,відповідно долиста МОН № 1/9-185від 27березня 2018року.
ДПА-2018 з математики в основній школі (9 клас)
Державна підсумкова атестаціяз математикипроводиться за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України, а саме: «Математика. 5-9 класи» та «Навчальна програма для поглибленого вивчення математики в 8-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів», розміщені на сайті МОН.
Для проведення державної підсумкової атестації готують не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по одному варіанту на кожного учня). Для учнів загальноосвітніх класів пропонується поділити роботу на 3 частини.
Перша частина– 10-12 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання. Для кожного тестового завдання рекомендується подати 4-5 варіантів відповіді. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в роботі указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь. При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір.
Друга частинаатестаційної роботи може складатися із 4-6 завдань відкритої форми з короткою відповіддю. Такі завдання вважаються виконаними правильно, якщо записана правильна відповідь (наприклад: число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують на чернетках.
Третя частинаатестаційної роботи може складатися з 3-4 завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу розв'язку та надав правильну відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини оцінює вчитель відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань з якими учні завчасно ознайомлені.
Для класів з поглибленим вивченням математики пропонується додатичетверту частинуроботи. Її рекомендується скласти із 3 завдань, що відповідають програмі поглибленого вивчення математики.
У кожній із частин атестаційної роботи рекомендується поєднати завдання з алгебри і геометрії у орієнтовному відношенні 2 до 1. Також завдання мають охоплювати весь курс математики 5-9 класу.
Завдання третьої та четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 135 хв. для учнів загальноосвітніх класів.
Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180 хвилин.
При оцінюванні письмової роботи необхідно користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН від 21.08.2013№ 1222«Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти». Систему переведення балів у оцінку обґрунтовують і оприлюднюють.
Складено на підставі орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 9 класу,відповідно долиста МОН № 1/9-185від 27березня 2018року.
ДПА-2018 з іноземних мов в основній школі (9 клас)
Атестація з іноземних мов проводиться у письмовій формі і складається з трьох частин (читання, використання мови та письмове повідомлення) за матеріалами, підготовленими вчителем.
При цьому необхідно дотримуватися основних вимог щодо підготовки завдань, насамперед - відповідності завдань рівням зазначених у державних стандартах та навчальних програмах для загальноосвітніх навчальних закладів: рівень А2+; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов рівень В1.
Матеріали повинні забезпечити виявлення рівня сформованості в учнів умінь за двома видами мовленнєвої діяльності та виявляти рівень володіння учнем (ученицею) іноземною мовою.
Вчитель формує завдання з трьох вищезазначених складових відповідного рівня відповідно до типу навчального закладу на окремому бланку. До складу матеріалів має входити: текст для читання з одним післятекстовим завданням; текст із пропущеними словами на використання мови та одного завдання для написання письмового повідомлення.
Кількість варіантів готується вчителем відповідно до кількості учнів у класі, які виявили бажання проходити атестацію з іноземних мов. Кожен (кожна) учень (учениця) отримує окремий варіант. Правильність виконання завдань оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. На виконання усіх завдань відводиться одна астрономічна година.
Вимоги до складових частин атестації:
Перше завдання– читання тексту та виконання післятекстового завдання. Мета – виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти тексти самостійно, у визначений проміжок часу.
Типи текстів: статті із періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо); меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.
Форми завдань: завдання із вибором правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар); запитання з короткими відповідями (2-3 слова); встановлення логічного порядку простого тексту; знаходження аргументів та висновків; встановлення зв’язків між інформаційними блоками; вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв. Для кожного тестового завдання запропоновано декілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.
Друге завдання– використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета – визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням вільно спілкуватися іноземною мовою.
Забезпечення: тексти різні за обсягом та складністю, пов’язані із ситуаціями спілкування в контексті дійсності та життя у країнах, мова яких вивчається.
Форми завдань: завдання із вибором однієї правильної відповіді. Завдання полягає у тому, щоб учень (учениця) вибрав(-ла) одну правильну відповідь із чотирьох варіантів відповідей; текст із пропусками для заповнення. Учень (учениця) має заповнити пропуски в тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана одна правильна відповідь.
Третє завдання– писемне мовлення. Мета – визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов’язані із повсякденним життям.
Запропоновані завдання: письмові - супроводжуються спеціальними поясненнями, які визначають про що саме учні повинні написати. Від учнів вимагається створити тексти на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо); візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо). Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо учень надав запис завдання без граматичних та лексичних помилок.
Складено на підставі орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 9 класу,відповідно долиста МОН № 1/9-185від 27березня 2018року.
Графіки проведення ДПА у 4 та 9 класах у 2017 – 2018 навчальному році
Клас | Дата | Предмет | Учитель |
4 | 15 травня | Українська мова (укр. мова та літературне читання) | Єрмолаєва Н. С. |
4 | 17 травня | Математика | Єрмолаєва Н. С. |
Клас | Дата | Предмет | Склад атестаційної комісії |
9 | 01 червня | Українська мова (диктант) | Штанько Г. В., Абрамович С.Ю., Ярова Г. В. |
9 | 05 червня | Іноземна (англійська) мова | Абрамович С.Ю., Грек Ю. Ю., Зайченко С. К. |
9 | 07 червня | Математика | Абрамович С.Ю., Сидорова Н. Й., Ярова О. П. |
Коментарi